Ma 2018. január 23., kedd, Zelma és Rajmund napja van. Holnap Timót napja lesz.

Szakképzés Eu Hete

Aktuális események

    Nincs esemény

Széchenyi 2020

Szakmák éjszakája

Iskolai események

previous month január 2018 next month
H K SZ CS P SZ V
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31

Pályázat

Határtalanul

Hirdetés

Hirdetés


Lendvai Józsefné - Környezeti mérnöktanár PDF Nyomtatás E-mail


2005 május óta veszek rész a TIOK felkészítő programjaiban, fejlesztő tréningjeiben. Májusban és júniusban a székesfehérvári továbbképzésen vettem részt, majd novemberben a pilisborosjenői programban a prezentációk készítéséről és alkalmazásáról kaptam egy jól felépített, és sokoldalúan használható ismeretanyagot.
A Szociális életviteli és környezeti kompetenciák C típusú moduljait próbálom ki a 9/1 évfolyamos diákokkal.


A programcsomag címe:
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák

Az ember társas fejlődése kétoldalú folyamat, amelyben egyszerre kell elsajátítani a közösségi beilleszkedéshez szükséges, valamint az egyéni kibontakozáshoz nélkülözhetetlen kompetenciákat.
A szociális kompetencia két alapvető eleme ezek alapján:

Olyan belső harmónia és önbizalom kiépítése, amely segítségével képes eligazodni és hatást gyakorolni a társas környezetre.
Másrészt, olyan képesség és attitûdcsoport elsajátítása, amely révén a különböző viselkedésminták elsajátítása és gyakorlása megvalósulhat.
A változtatás szükségessége:
Az elsajátítandó tananyag egyre csak gyarapodik.
A hagyományos módszerekkel a tanulás ma már nem megoldható.
Változik a világ elvárása, szükségessé vált az élethosszig tartó tanulás a mindennapi életben való boldoguláshoz.

A szociális kompetenciák nem külön érvényesülnek, hanem beépülnek az emberi magatartásba és együttesen fejtik ki hatásukat más kompetenciákkal.
A szociális kompetencia alapeleme a tolerancia, a nyitottság egymás értékeire, a különbözoség elfogadása.


A program előnyei:


A program szakít a hagyományos tanítási - nevelési formával. Nagy előnye, hogy nem ragaszkodik az ismeretátadás mechanikus módszereihez, hanem igyekszik sajátos, egyedi megközelítéssel - megcélozva a diákok érdeklődését, új módszerekkel rávezetni a problémák megoldására a gyerekeket. A projekt azon képességek kialakítására, fejlesztésére irányul, amely révén a tanuló képes lesz különböző szituációkban is megfelelő módon cselekedni.


A projekt tanórán kívüli foglalkozásokon sajátítható el. Ez a forma sokkal kötetlenebb, így nagyobb kedvvel vesznek benne részt a diákok. Ugyanakkor ezek a foglalkozások kiválóan támogatják az órai munkákat, hiszen játékos formában sajátítják el a csoportmunka alapvető szabályait, megtanulják az együtt gondolkodás, tervezés lépéseit, reális képet kapnak önmagukról és társaikról.


A programokat nagyon jónak találom, hiszen folyamatosan aktivizál, és ébren tartja a diákok érdeklődését, és még azok is bekapcsolódnak a csoport munkájába, akik nem vállalják az egyéni szerepléseket és megmérettetéseket.
Ugyanakkor a hatékony munkavégzés nagymértékben megnöveli a tanár felkészülési idejét a segédanyagok összeállítása, a témák kiválasztása, a hozzákapcsolódó forgatókönyv kialakítása révén, valamint elvárja, hogy a tanár is folyamatosan frissítse és bővítse ismereteit.

 
Hirdetés