Ma 2017. október 21., szombat, Orsolya napja van. Holnap Előd napja lesz.

Szakmák éjszakája

Aktuális események

    Nincs esemény

Széchenyi 2020

Szakképzés Eu Hete

Iskolai események

previous month október 2017 next month
H K SZ CS P SZ V
week 39 1
week 40 2 3 4 5 6 7 8
week 41 9 10 11 12 13 14 15
week 42 16 17 18 19 20 21 22
week 43 23 24 25 26 27 28 29
week 44 30 31

Pályázat

Határtalanul

Hirdetés

Hirdetés



Képzéseink 2017/2018-as tanévben

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player
Lendvai Józsefné - Környezeti mérnöktanár PDF Nyomtatás E-mail


2005 május óta veszek rész a TIOK felkészítő programjaiban, fejlesztő tréningjeiben. Májusban és júniusban a székesfehérvári továbbképzésen vettem részt, majd novemberben a pilisborosjenői programban a prezentációk készítéséről és alkalmazásáról kaptam egy jól felépített, és sokoldalúan használható ismeretanyagot.
A Szociális életviteli és környezeti kompetenciák C típusú moduljait próbálom ki a 9/1 évfolyamos diákokkal.


A programcsomag címe:
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák

Az ember társas fejlődése kétoldalú folyamat, amelyben egyszerre kell elsajátítani a közösségi beilleszkedéshez szükséges, valamint az egyéni kibontakozáshoz nélkülözhetetlen kompetenciákat.
A szociális kompetencia két alapvető eleme ezek alapján:

Olyan belső harmónia és önbizalom kiépítése, amely segítségével képes eligazodni és hatást gyakorolni a társas környezetre.
Másrészt, olyan képesség és attitûdcsoport elsajátítása, amely révén a különböző viselkedésminták elsajátítása és gyakorlása megvalósulhat.
A változtatás szükségessége:
Az elsajátítandó tananyag egyre csak gyarapodik.
A hagyományos módszerekkel a tanulás ma már nem megoldható.
Változik a világ elvárása, szükségessé vált az élethosszig tartó tanulás a mindennapi életben való boldoguláshoz.

A szociális kompetenciák nem külön érvényesülnek, hanem beépülnek az emberi magatartásba és együttesen fejtik ki hatásukat más kompetenciákkal.
A szociális kompetencia alapeleme a tolerancia, a nyitottság egymás értékeire, a különbözoség elfogadása.


A program előnyei:


A program szakít a hagyományos tanítási - nevelési formával. Nagy előnye, hogy nem ragaszkodik az ismeretátadás mechanikus módszereihez, hanem igyekszik sajátos, egyedi megközelítéssel - megcélozva a diákok érdeklődését, új módszerekkel rávezetni a problémák megoldására a gyerekeket. A projekt azon képességek kialakítására, fejlesztésére irányul, amely révén a tanuló képes lesz különböző szituációkban is megfelelő módon cselekedni.


A projekt tanórán kívüli foglalkozásokon sajátítható el. Ez a forma sokkal kötetlenebb, így nagyobb kedvvel vesznek benne részt a diákok. Ugyanakkor ezek a foglalkozások kiválóan támogatják az órai munkákat, hiszen játékos formában sajátítják el a csoportmunka alapvető szabályait, megtanulják az együtt gondolkodás, tervezés lépéseit, reális képet kapnak önmagukról és társaikról.


A programokat nagyon jónak találom, hiszen folyamatosan aktivizál, és ébren tartja a diákok érdeklődését, és még azok is bekapcsolódnak a csoport munkájába, akik nem vállalják az egyéni szerepléseket és megmérettetéseket.
Ugyanakkor a hatékony munkavégzés nagymértékben megnöveli a tanár felkészülési idejét a segédanyagok összeállítása, a témák kiválasztása, a hozzákapcsolódó forgatókönyv kialakítása révén, valamint elvárja, hogy a tanár is folyamatosan frissítse és bővítse ismereteit.

 
Hirdetés