Ma 2017. október 22., vasárnap, Előd napja van. Holnap Gyöngyi napja lesz.

Szakmák éjszakája

Aktuális események

    Nincs esemény

Széchenyi 2020

Szakképzés Eu Hete

Iskolai események

previous month október 2017 next month
H K SZ CS P SZ V
week 39 1
week 40 2 3 4 5 6 7 8
week 41 9 10 11 12 13 14 15
week 42 16 17 18 19 20 21 22
week 43 23 24 25 26 27 28 29
week 44 30 31

Pályázat

Határtalanul

Hirdetés

Hirdetés



Képzéseink 2017/2018-as tanévben

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player
Bemutatóóra 2005. október 21. PDF Nyomtatás E-mail

 

A 2005. október 21-i bemutatóórára közel 50 hozzánk látogató pedagógus volt kíváncsi. A kollégiumunkban összegyûlt szakembereket Szabó Gábor, Fejér Megye Közgyûlésének elnöke köszöntötte. A városhoz és iskolánkhoz fûződő személyes kötődéseiről beszélt először.

Az elnöki köszöntő után Nagyné Galambos Zsuzsanna, a konzorcium szakmai vezetője mutatta be a TIOK-pályázat lefolyását, a konzorcium összetételét, a szakmai munka területeit; majd Sobor Angéla és dr. Kis Attiláné igazgatónők saját iskoláikat mutatták be röviden a vendégeknek.

 

Az első órát szövegértés-szövegalkotás területből láthatták az érdeklődők. A foglalkozást Dávid Ágnes és Miklósity-Szőke Zsuzsanna vezette. Novellák feldolgozásával, értelmezésével foglalkoztak csoportmunkában. A bemutató érdekessége az, hogy két osztályból állt össze a bemutatócsoport, együtt ezelőtt a diákok soha sem dolgoztak. A foglalkozás részletes bemutatása a magyar.htm alatt található.

 

A második órán a matematikáé volt a főszerep. A foglalkozást Heltai Éva és Orosz Judit vezette. Kombinatorikai feladatmegoldás zajlott a csoportfoglalkozáson. Az órarendi matematika tanórákon is kettős vezetés van, a bemutatón összeszokott páros munkáját láthattuk. A csoport összetétele a szövegértés-szövegalkotás résznél bemutatottal azonos volt. A foglalkozás részletes bemutatása a Matematika.htm alatt található.

 

A bemutatóórák érdekesek, színvonalasak voltak. Ragyogó példáját láthattuk annak, hogyan lehet szakítani a Magyarországon még mindig domináló frontális óravezetéssel, mennyire motiváló hatású a csoportmunka. Megfelelő tananyagok biztosításával pedig jelentősen csökkenthető a pedagógusok előkészítő munkája.

A foglalkozások után 30 - 30 perc konzultálási lehetőséget biztosítottunk az érdeklődőknek. Sajnos a szakmai kérdések háttérbe szorultak, a vendégeket jobban érdekelték a programindítás nehézségei, a tananyag-ellátási problémák.

A felvetett nehézségek valóban fennakadásokat okozhatnak, de a pedagógusok és az iskolavezetés pozitív hozzáállásával ezek hatása jelentősen csökkenthető.

Szerencsére néhány érdeklődőnek feltûnt, hogy a tesztelt programcsomagok tanításra, kompetenciafejlesztésre alkalmasak.

A programcsomag alkalmazásával a pedagógusok szerepe megváltozik: a tanár többé nem az ismeret, a tananyag, a tudás

forrása, hanem a tanulási folyamat egyik segítője, facilitátora.

Kettős vezetéskor az egyik pedagógus a folyamatot irányítja, a másik pedagógus az elakadóknak, lemaradóknak segít. A szerepek a foglalkozás során gyakran cserélődnek.

A módszer korlátozottan alkalmazható hagyományos, frontális óravezetésre kialakított tantermekben. A tanulók közötti kommunikáció is a tanítási folyamat része, ezért a csoportok kialakítása elengedhetetlen.

 

Összefoglalva:A bemutatóórán nagyon jó példát láthattunk a kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazására. A sikerhez elengedhetetlen

- a nyitott, felkészült pedagógus,

- a módszert, fejlesztést támogató tananyag és oktatási segédanyag, valamint a

- megfelelő technikai háttér, amely lehetővé teszi a termek átrendezését, a pedagógusok ötleteinek, foglakozásterveinek megvalósulását.

A bemutatóórán is, és a tanórákon is mindhárom feltétel teljesül.

 
Hirdetés