Ma 2021. október 17., vasárnap, Hedvig napja van. Holnap Lukács napja lesz.

Aktuális események

Hirdetés

Határtalanul -élmény
Egy kirándulás hátterében PDF Nyomtatás E-mail

Iskolánk tanulói és tanárai az Apáczai Közalapítvány finanszírozásával 2010. június 14- 18 között részt vettek egy tanulmányúton.

Az előzményekről:

A pályázat készítésekor konkrét elképzelésünk volt arról, hogy mit szeretnénk megmutatni diákjainknak. Családunkkal 2009-ben bejártuk a teljes útvonalat. Ismerőseink, kollégáink tapasztalatát és ötleteit is beépítettük a programtervbe.

Határtalanul Erdélyben PDF Nyomtatás E-mail

Hazaérkeztek diákjaink és tanáraink, akik az Apáczai Közalapítvány „Határtalanul!” című pályázat keretében Erdélybe utazhattak. A pályázat célja a határainkon túl élő magyarsággal való kapcsolataink jobbá tétele a szakképzésben tanuló magyar diákok számára. Megcsodálták a többek közt dévai várat,  Mikes- kertet, benne a két, többszáz éves Mikes- tölggyel,és ellátogattak több oktatási intézménybe.

A kirándulás képei megtekinthetők galériánkban.

Élménybeszámoló PDF Nyomtatás E-mail

Az iskolával több diák is elmehetett egy erdélyi tanulmányútra. Nagyon tanulságos és élménydús volt a kirándulás, sok szép helyen jártunk és sok embert ismertünk meg.

A szerda reggelt már nagyon vártuk, mert ezen a napon mentünk a büdös- barlanghoz és a Szent Anna- tóhoz. Már az előkészítő órán sok diáknak felkeltették az érdeklődését ezekkel a helyekkel kapcsolatban. A tanárnő felolvasta nekünk Sántha Ferenc: Sokan voltunk című novelláját, engem nagyon érdekelt, hogy tényleg olyan lesz-e a hely, ahogy hallottuk…

Erdély PDF Nyomtatás E-mail

Mikor Erdélyben jártunk sok élmény dúsította napjainkat.

Ezek közül nekünk legjobban tetszettek: a Szent Anna- tavas élmények, és a Mohos tőzegláp. A tónál gyönyörködtünk a tájban és még fürdésre is volt egy kevés időnk, később pedig elindultunk a Mohos tőzegláphoz, ahol előadást hallgathattunk a működéséről, kialakulásáról és növényvilágáról. Ez nekünk nagyon tetszett, főleg azért, mert még medve lábnyomot is találtunk.

Erdélyi kirándulás PDF Nyomtatás E-mail

A kollégium elől indultunk hajnali 5-kor.

A diákokon nem látszódott a fáradtság, csak nevetést lehetett hallani. Tudtuk, hogy hosszú út áll előttünk, de vállaltuk.

A határnál mindenki felébredt, hiszen akkor már csak pár lépésnyire voltunk Romániától. Élveztük az utazást, megálltunk benzinkutaknál pihenni, néhánynál találkoztunk kóbor kutyusokkal, akik szívesen besegítettek a szendvicseink elfogyasztásában. Késő este értünk Kézdivásárhelyre, ahol szállást kaptunk. A vacsora nagyon finom volt, csak a víz volt furcsa, keserűbb volt, mint az itthon megszokott. A szobáink kis lakosztályokra hasonlítottak, külön fürdővel, saját Tv-vel és hűtőszekrénnyel.